Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2010

Προειδοποίηση για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα στη Θεσαλονίκη την Παρασκευή

Για πιθανότητα επικίνδυνων καιρικών φαινομένων, με σφοδρούς νότιους ανέμους έντασης 8 με 9 μποφόρ, την Παρασκευή, στην περιοχή της Μακεδονίας και του Βορειοανατολικού Αιγαίου, προειδοποιεί το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης, ύστερα από ενημέρωση από την ΕΜΥ. Τα φαινόμενα το Σάββατο σταδιακά θα εξασθενήσουν.



Φόρος ως 90% σε μπόνους εθελουσίας εξόδου σε ΔΕΚΟ και τραπεζικούς υπαλλήλους

Φορολογία που θα φθάνει ως και το 90% θα επιβάλλεται στα μπόνους που λαμβάνουν τραπεζικοί υπάλληλοι, αλλά και στα ποσά που δίνονται σε υπαλλήλους του ευρύτερου δημόσιου τομέα που εντάσσονται σε προγράμματα εθελουσίας- πρόωρης αποχώρησης λόγω συμπλήρωσης των προϋποθέσεων συνταξιοδότησης. Σε εγκύκλιο που έδωσε χθες στη δημοσιότητα ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Δ.Κουσελάς για πρώτη φορά διευκρινίζεται ότι με τη φορολογική κλίμακα που θα επιβαρυνθούν τα μπόνους θα φορολογηθούν και τα ποσά που χορηγούνται σε υπαλλήλους ΔΕΚΟ και άλλες δημόσιες υπηρεσίες με τη διαδικασία της εθελουσίας εξόδου. Μάλιστα στην ίδια εγκύκλιο αναφέρεται ρητά ότι απαγορεύεται βάσει του νόμου η συμμετοχή των φορέων κοινωνικής ασφάλισης σε προγράμματα εθελουσίας- πρόωρης αποχώρησης προσωπικού των επιχειρήσεων του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Σε περίπτωση όμως που κάποια από τις επιχειρήσεις αυτές καταρτίσει, τυπικά ή άτυπα, προγράμματα εθελουσίας αποχώρησης υπαλλήλων της που έχουν συμπληρώσει ή συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης χορηγώντας οικονομικά κίνητρα πάσης φύσεως σε αυτούς τους υπαλλήλους, υποχρεούται να γνωστοποιήσει την καταβολή του ποσού στην αρμόδια ΔΟΥ του αποχωρούντος υπαλλήλου. Το οικονομικό αυτό κίνητρο υπάγεται στους νέους υψηλούς φορολογικούς συντελεστές που προβλέπονται στον τελευταίο φορολογικό νόμο. Οπως διευκρινίζεται, παροχές σε χρήμα (μπόνους) πέραν των τακτικών αποδοχών και των υπερωριών που καταβάλλουν ως και το οικονομικό έτος 2013 τα πιστωτικά ιδρύματα τα οποία λειτουργούν στην Ελλάδα σε στελέχη τους φορολογούνται ως εξής:
* Για συνολικό ετήσιο εισόδημα ως 60.000 ευρώ, αν καταβληθούν πρόσθετες αμοιβές (μπόνους) ως 10% επί του συνόλου των ετήσιων τακτικών αποδοχών και υπερωριών (δηλαδή αν το μπόνους είναι ως 6.000 ευρώ), αυτές μπαίνουν στη φορολογική κλίμακα και επιβαρύνονται όπως τα υπόλοιπα εισοδήματα. Ωστόσο ποσά που υπερβαίνουν το ποσό αυτό φορολογούνται αυτοτελώς με την κλίμακα που φαίνεται στον πίνακα. Ο φόρος παρακρατείται κατά την καταβολή ή την πίστωση των ποσών αυτών στους δικαιούχους και αποδίδεται στο Δημόσιο. Για τη σύγκριση μεταξύ των συνολικών ετήσιων τακτικών αποδοχών και υπερωριών και του συνολικού ετήσιου μπόνους του δικαιούχου (το αποτέλεσμα της οποίας κρίνει και τον τρόπο φορολόγησης των μπόνους) θα λαμβάνονται υπόψη τα αντίστοιχα καθαρά ποσά αυτών. Στην περίπτωση που τα υπ΄ όψιν μπόνους χορηγούνται στους δικαιούχους μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της δήλωσής τους, αυτοί υποχρεούνται να τα δηλώσουν με συμπληρωματική δήλωση μέσα στον επόμενο μήνα από αυτόν εντός του οποίου χορηγήθηκαν, χωρίς κυρώσεις.
«ΤΟ ΒΗΜΑ»





Βρέθηκαν ζωντανοί μετά από 50 ημέρες στον Ειρηνικό

Τρεις έφηβοι, κάτοικοι των νήσων Τοκελάου στον Νότιο Ειρηνικό, τα ίχνη των οποίων είχαν χαθεί εδώ και 50 ημέρες, περισυνελέγησαν σώοι από αλιευτικό, όπως μετέδωσε σήμερα ραδιοφωνικός σταθμός της Νέας Ζηλανδίας.Τα τρία αγόρια, ηλικίας 14 και 15 ετών, είχαν βγει στις αρχές Οκτώβρη για μια βόλτα στη θάλασσα με μια μικρή αλουμινένια βάρκα. Έκτοτε, οι τοπικές Αρχές είχαν χάσει τα ίχνη τους και για όλο αυτό το διάστημα θεωρούνταν νεκρά.Τα τρία παιδιά εντοπίστηκαν στα ανοικτά των νησιών Φίτζι, σε απόσταση 1.420 χιλιόμετρων από το αρχιπέλαγος Τοκελάου, που αποτελείται από τρεις ατόλες συνολικής επιφάνειας 10 τετραγωνικών χιλιομέτρων.Σύμφωνα με πληροφορίες, τα τρία αγόρια μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο όπου διαπιστώθηκε ότι έφεραν εγκαύματα και είχαν υποστεί αφυδάτωση.



Εργατικό ατύχημα στον Πλαταμώνα – Δύο εργάτες τραυματίες

Εργατικό ατύχημα σημειώθηκε νωρίτερα στο εργοτάξιο της κατασκευής σήραγγας στην ΠΑΘΕ στον Πλαταμώνα στην Πιερία. Τμήμα του πλαϊνού τμήματος της σήραγγας υποχώρησε, την ώρα της τοποθέτησης αντιστηριγμάτων, με αποτέλεσμα των τραυματισμό των δύο εργατών. Και οι δύο είναι καλά στην υγεία τους και ύστερα από τη διακομιδή τους στο Νοσοκομείο της Κατερίνης, μεταφέρθηκαν στα σπίτια τους.
newsblog


Βουλή. Ερώτηση Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ προς Υπουργό Οικονομικών για τις αποζημιώσεις ιδιοκτητών κτημάτων για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Τσακώνα – Καλαμάτα.

Στον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο Τρίπολης-Καλαμάτας που γίνεται με σύμβαση παραχώρησης από την εταιρεία Μωρέας Α.Ε. εντός του νομού Μεσσηνίας, ο Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής «Ιδιοκτητών Περιοχής Θουρίας-Σπερχογείας» κ. Στάθης Γεωργακίλας και οι ιδιοκτήτες των οποίων απαλλοτριώνονται τα κτήματά τους για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου διαμαρτύρονται και καταγγέλλουν ότι δεν εφαρμόζονται οι ισχύοντες νόμοι. Συγκεκριμένα, καταγγέλλουν ότι ενώ η νομοθεσία ορίζει ότι όταν βγει η απόφαση από το Πρωτόδικο Δικαστήριο θα πρέπει να καταβληθεί το 60% των χρημάτων της απόφασης του Πρωτόδικου Δικαστηρίου, αυτό δεν εφαρμόζεται. Μέχρι σήμερα έχουν καταβληθεί οι αποζημιώσεις στους ιδιοκτήτες μόνο για τα «επικείμενα» παρότι τα έργα προχωρούν κανονικά. Επίσης, καταγγέλλουν ότι η εταιρεία Μωρέας Α.Ε. εκβιάζει τους ιδιοκτήτες να αποδεχτούν την αποζημίωση για τα «επικείμενα» χωρίς να έχει βγει η πρωτόδικη απόφαση του Δικαστηρίου και τους απειλούν ότι αν δεν αποδεχθούν την αποζημίωση που τους δίνει η εταιρεία θα καταθέσουν αυτά τα χρήματα στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, βέβαια αυτή η απειλή στερείται νομικής βάσης.Επιπλέον, οι παρόδιοι ιδιοκτήτες διαμαρτύρονται και ζητούν να γίνει άρση της απόφασης για την αυτοαποζημίωση αφού ο δρόμος είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος, συνεπώς δεν έχει καμία έννοια η συγκεκριμένη διάταξη.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1) Θα εφαρμοστεί και πότε η κείμενη νομοθεσία που ορίζει ότι πρέπει να καταβληθεί στους ιδιοκτήτες, των οποίων απαλλοτριώνονται τα κτήματα, το 60% της αποζημίωσης που έχει ορίσει το Πρωτόδικο Δικαστήριο;
2) Θα παρέμβετε προς την εταιρεία Μωρέας Α.Ε. να σταματήσει τις απειλές και τους εκβιασμούς στους ιδιοκτήτες και να συμμορφωθεί με την κείμενη νομοθεσία;
3) Θα γίνει άρση της απόφασης για τις αυτοαποζημιώσεις;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Λαφαζάνης Παναγιώτης
Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία


ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τους κ.κ. Υπουργούς: -Οικονομικών Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Θέμα: «Κινδυνεύει να μην ολοκληρωθεί το έργο Παραδείσια-Τσακώνα»
Οκτώ χρόνια μετά την κατάρρευση του δρόμου των 12 χλμ. Παραδείσια-Τσακώνα του οδικού άξονα Τρίπολης-Καλαμάτας, οι εργασίες αποκατάστασής του κινδυνεύουν να «παγώσουν» με αποτέλεσμα να υπάρξουν μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου.Σύμφωνα με καταγγελίες των φορέων της περιοχής από τον Ιούνιο έχει σταματήσει η χρηματοδότηση του έργου από πλευράς του αρμόδιου Υπουργείου. Υπενθυμίζουμε ότι η αποπεράτωση του έργου, μετά από 3 διαδοχικές αλλαγές ημερομηνιών παράδοσης (αρχικά το 2008, μετά το 2009, στη συνέχεια το 2010), τώρα είναι προγραμματισμένη για τα τέλη του 2011! Επιπλέον θέλουμε να σημειώσουμε ότι ο χρόνος των 8 ετών για έργο αποκατάστασης είναι πρωτοφανής, με συνέπεια οι χρήστες του δρόμου να υφίστανται μεγάλη ταλαιπωρία στο άθλιο οδικό δίκτυο που υπάρχει σήμερα στο τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα.
Κατόπιν τούτων,
ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1) Για ποιο λόγο υπάρχουν καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου αποκατάστασης του οδικού δικτύου στο τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα;
2) Υπάρχουν εγγεγραμμένα στον προϋπολογισμό του 2011 τα χρήματα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του έργου;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Λαφαζάνης Παναγιώτης
Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία


Δελτίο τύπου ΣΥΡΙΖΑ για υποχώρηση του υπουργείου παιδείας στο ζήτημα του μηχανογραφικού δελτίου των ατόμων με αναπηρία, ύστερα από τις εντονότατες πιέσεις και τις πολιτικές παρεμβάσεις που σημειώθηκαν.

Το μηχανογραφικό των υποψηφίων με αναπηρία για την εγγραφή στα ΑΕΙ/ΑΤΕΙ προκάλεσε εύλογα την έντονη διαμαρτυρία και την κινητοποίηση των ατόμων με αναπηρία, καθώς απέκλειε με απαράδεκτο τρόπο την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μετά από τη συνάντηση της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία με τον υφυπουργό Παιδείας κ. Πανάρετο, καθώς και μετά από την υποβολή σχετικών ερωτήσεων από τον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Χουντή και των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, Τ. Κουράκη, Μ. Κριτσωτάκη και Ευ. Αμμανατίδου-Πασχαλίδου, το Υπουργείο Παιδείας αναγκάστηκε να υπαναχωρήσει, καλώντας τους υποψήφιους να δηλώσουν τμήματα ή σχολές, από τα οποία πριν αποκλείονταν λόγω της πάθησής τους. Η απόφαση του Υπουργείου κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά παραμένει μία λύση συγκυριακή, ημιτελής και διστακτική. Για την υποβολή του μηχανογραφικού δόθηκε πλέον παράταση μέχρι τις 26 Νοεμβρίου, δηλαδή για δύο μόνο ημέρες, ενώ ζητήθηκε από τους υποψήφιους να καταθέσουν υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/86. Με τον τρόπο αυτό εκτονώνεται μεν προσωρινά η κατάσταση, αλλά περιπλέκεται η όλη διαδικασία, χωρίς να κατοχυρώνεται η ίση μεταχείριση και η ανεμπόδιστη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εμείς ως ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζουμε να στηρίζουμε στην πράξη τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, πολύ περισσότερο στην εποχή του Μνημονίου που βλέπουμε την κυβερνητική πολιτική να οδηγεί στην πιο ακραία λιτότητα, στην υποβάθμιση της ζωής των πολιτών, στη διάλυση του κοινωνικού κράτους και της δημόσιας εκπαίδευσης.
Το Γραφείο Τύπου




«Πάγωσε» και η ανέγερση του νέου διδακτηρίου ΑΜΕΑ στην Πάτρα «Εκτός ειδικής αγωγής εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες»

Ερώτηση του Κ. Νίκου Νικολόπουλου στην Υπουργό Παιδείας.
Η πολιτική του μνημονίου έφερε τη συρρίκνωση των δημοσίων δαπανών κάτι που φάνηκε τραγικά και στους τομείς της Υγείας και της Παιδείας. Το ίδιο δραματικές είναι οι επιπτώσεις στην εκπαίδευση των ΑΜΕΑ. Πάνω από 185.000 παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες είναι εκτός ειδικής αγωγής και σχολεία όπως τα Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης(Ε.Ε.Ε.Ε.Κ) λειτουργούν χωρίς αναλυτικά προγράμματα, με τεράστια κενά προσωπικού.
«Τα προβλήματα αυτά ήταν εφέτος σε πολλαπλάσιο βαθμό. Μια σειρά από σχολεία καθυστέρησαν να ανοίξουν ενώ πολλά, ακόμα και σήμερα υπολειτουργούν. Μαθητές δεν πάνε ακόμα σχολείο γιατί τα κτίρια είναι ακατάλληλα ή δεν υπάρχει το ανάλογο βοηθητικό προσωπικό και οριστική λύση των συμβάσεων με τους ιδιώτες για την μεταφορά των μαθητών στα σχολεία», δήλωσε ο βουλευτής Αχαΐας Νίκος Ι. Νικολόπουλος ο οποίος κατέθεσε Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, τονίζοντας το πρόβλημα που υπάρχει στην Πάτρα με την μέχρι σήμερα καθυστέρηση της ανέγερσης του Ειδικού Σχολείου στη συνοικία Λάγγουρα.
Ειδικότερα για την υπόθεση του ειδικού σχολείου στην Πάτρα, ο κ. Νικολόπουλος ερωτά την Υπουργό σε ποιο στάδιο βρίσκεται σήμερα η μελέτη για την κατασκευή του ενώ γενικότερα ερωτά την κ. Διαμαντοπούλου τι μέτρα θα ληφθούν για την ομαλή λειτουργία των σχολείων ΑΜΕΑ σε ό,τι αφορά στην μονιμοποίηση συμβασιούχων και ωρομίσθιων καθηγητών και τις απαραίτητες προσλήψεις του ειδικού εκπαιδευτικού επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού.
Επίσης ερωτά αν θα δοθούν οι απαραίτητες πιστώσεις για να προχωρήσει γρήγορα η κατασκευή σύγχρονων δημόσιων ειδικών σχολείων στην Αχαΐα.

Βουλή. Ερώτηση του κ. Σταύρου Καλαφάτη για το Μεταναστευτικό κύμα επιχειρήσεων της Βόρειας Ελλάδας σε χώρες των Βαλκανίων.

Ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρος Καλαφάτης κατέθεσε την με αριθ. 6392/18-11-2010 ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, με θέμα «Μεταναστευτικό κύμα επιχειρήσεων της Βόρειας Ελλάδας σε χώρες των Βαλκανίων».
Στην ερώτηση που κατέθεσε ο κ. Καλαφάτης υποστηρίζει ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα πολύ δυσάρεστο φαινόμενο για την ελληνική επιχειρηματικότητα. Το φαινόμενο του συνεχούς αυξανόμενου κύματος επιχειρηματικής μετανάστευσης σε γειτονικές χώρες όπως η Αλβανία, η Π.Γ.Δ.Μ., η Βουλγαρία και η Τουρκία, που αφορά κυρίως εταιρίες της Βορείου Ελλάδας, οι οποίες αναζητούν ένα καλύτερο επενδυτικό κλίμα, προκειμένου να ξεφύγουν από τα οικονομικά τους αδιέξοδα. Αδιέξοδα, τα οποία επιτείνει η αβελτηρία της σημερινής κυβέρνησης να εδραιώσει ένα σταθερό πολιτικό, οικονομικό και επενδυτικό τοπίο στη χώρα, αφού ο εγκλωβισμός της στις επιταγές της Τρόϊκα, αναστέλλει κάθε αναπτυξιακή ελπίδα και προοπτική. Επίσης αναφέρει, ότι τα διλήμματα και οι «μπλόφες» δια στόματος πρωθυπουργού, η αδράνεια, οι παλινωδίες και η σύγχυση στις κυβερνητικές επιλογές δημιουργούν αβεβαιότητα και φόβο στον έλληνα επιχειρηματία. Καταρρακώνουν το επενδυτικό του σθένος και κάθε αναπτυξιακή του πρωτοβουλία, αφήνοντάς τον έρμαιο σε ένα ασταθές φορολογικό περιβάλλον, σε δυσμενείς χρηματοοικονομικές συνθήκες άντλησης ρευστότητας και σε ένα πολυδαίδαλο σύστημα γραφειοκρατικών διαδικασιών. Ο κ. Καλαφάτης επισημαίνει ότι η ακατάσχετη λήψη δυσμενών φοροεισπρακτικών μέτρων, η επιβολή συνεχώς αυξανόμενων τελών κάθε είδους και η διατήρηση υψηλών εργοδοτικών εισφορών, αυξάνει τα λειτουργικά κόστη των επιχειρήσεων, μειώνει την ανταγωνιστικότητά τους και τις οδηγεί δικαιολογημένα στην «φυγή», προς αναζήτηση ευνοϊκότερων συνθηκών. Αυτή η «φυγή» μακροοικονομικά μεταφράζεται ως μείωση του εθνικού παραγωγικού προϊόντος, αποστέρηση εσόδων από το σύνολο της οικονομίας, αύξηση της ανεργίας και κατά συνέπεια επιτάχυνση της πορείας βύθισης της χώρας στο φαύλο κύκλο και τη δύνη μιας μακροχρόνιας ύφεσης.
Ειδικότερα στην ερώτησή του ο Βουλευτής σημειώνει ότι, ενώ υπήρχε ήδη ο πετυχημένος Αναπτυξιακός Νόμος 3299/2009 της Νέας Δημοκρατίας, η σημερινή κυβέρνηση τον καταργεί και διατείνεται ότι θα φέρει έναν νέο δικό της. Έναν νόμο που ακόμη δεν έχουμε δει και όταν τελικά δούμε να εφαρμόζεται θα έχει περάσει πολύτιμος χρόνος. Και καταλήγει ρωτώντας τους αρμόδιους Υπουργούς για το πότε επιτέλους η κυβέρνηση θα αφυπνισθεί και θα δώσει σαφή αναπτυξιακά κίνητρα για τον επαναπατρισμό ή έστω τη συγκράτηση, της μεγάλης αυτής επιχειρηματικής φυγής;
Μέχρι πότε η επιχειρηματικότητα και εν γένει η οικονομία, θα εξακολουθεί να πορεύεται χωρίς αναπτυξιακή πυξίδα και να μάχεται στον πόλεμο της δυσχερούς για τη χώρα μας συγκυρίας, χωρίς αναπτυξιακά όπλα;»





Βουλή. Ομιλία της Ευαγγελίας Αμμανατίδου Πασχαλίδου Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στο σχέδιο νόμου «Κατάργηση και συγχώνευση υπηρεσιών, οργανισμών και φορέων του δημοσίου τομέα».

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης):Το λόγο έχει η Βουλευτής του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς της Β’ Θεσσαλονίκης, κ. Ευαγγελία Αμμανατίδου – Πασχαλίδου για οκτώ λεπτά.
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ – ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Τελικά με την τοποθέτηση του συναδέλφου, του κ. Χατζηδάκη, διαφαίνεται η ακριβής θέση της Νέας Δημοκρατίας, η οποία καλύπτεται πίσω από τις ενστάσεις για τις απολύσεις των εργαζομένων αορίστου χρόνου στην ΑΓΡΟΓΗ, που φέρνει το παρόν σχέδιο νόμου, ενώ η θέση της είναι υπέρ της συγχώνευσης και κατάργησης Οργανισμών και φορέων του δημόσιου τομέα.
Αυτό αποδεικνύεται από την υπερψήφιση επί της αρχής αυτού του σχεδίου νόμου.
Άρα, υπάρχει μία αγαστή συνεργασία μεταξύ ΠΑΣΟΚ – Νέας Δημοκρατίας – Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού. Και δεν ξέρω τι λέτε. Διότι κάτι είχα ακούσει, ότι πιθανόν να πηγαίνατε σε ονομαστική ψηφοφορία. Δεν πηγαίνετε όμως. Η αρχή της δεδηλωμένης και τελείωσε. Αυτό για τους ανθρώπους που μας ακούνε.Δυστυχώς, μετά τα χθεσινά με την τρόικα και αυτά που βλέπουμε μέσα από τον Προϋπολογισμό που έχετε καταθέσει ως Κυβέρνηση, τα πράγματα είναι πάρα πολύ σκληρά.
Τι λέει η τρόικα; Ότι οι μετατάξεις είναι νέες προσλήψεις, γιατί έχουν και αυτές τις δαπάνες τους. Τι θα κάνετε; Αυτό που διαφαίνεται είναι ότι θα περικόψετε πάρα πολύ -όπου μπορείτε και με αντισυνταγματικό τρόπο- τις μετατάξεις και θα κάνετε και δραστικές μειώσεις μισθών σε όσους τελικά μεταταχτούν. Αυτή είναι η κατεύθυνση. Το τραγικό, όμως, είναι ότι έχετε ήδη ξεκινήσει τις απολύσεις, πέραν των συμβασιούχων που λήγουν οι συμβάσεις τους, των εργαζομένων αορίστου χρόνου. Έτσι, ξεκινάτε με την ΑΓΡΟΓΗ. Ανοίγει ο δρόμος για τις ΔΕΚΟ, για ΟΤΑ, από 1/1/2011. Και φυσικά, οι απολύσεις θα είναι ανοιχτές στον ευρύτερο δημόσιο τομέα κατά την επιταγή της τρόικα.Το σχέδιο νόμου έχει ένα βασικό αντικείμενο: Την ΑΓΡΟΓΗ. Η κατάργηση της αρμοδιότητας καταγραφής εποικιστικών εκτάσεων και δημιουργίας χαρτογραφικού υποβάθρου της χώρας δεν είναι τυχαία. Πρόκειται για αντικείμενο που από καιρό διεκδικούν ιδιωτικές εταιρείες. Εμείς λέμε –το είπε και ο συνάδελφός μου χθες, ο Βασίλης ο Μουλόπουλος, αλλά και ο Κοινοβουλευτικός μας Εκπρόσωπος, ο Θοδωρής ο Δρίτσας, το είπε και ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, ο Αλέξης ο Τσίπρας- η αρμοδιότητα να μεταφερθεί στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.Πού θα πάνε τώρα οι αρμοδιότητες της ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε.; Πόσο θα κοστίσει η επικαιροποίηση και ψηφιοποίηση από τους ιδιώτες; Διότι δεν μπορεί να μην επικαιροποιείται η συγκεκριμένη ψηφιοποίηση. Πόσα θα πληρώσετε στους ιδιώτες που θα αναλάβουν τη συνέχιση αυτού του έργου; Τι νέες πελατειακές σχέσεις θα δημιουργηθούν;
Αυτά είναι ερωτηματικά που πρέπει να απαντηθούν.
Αν οι αρμοδιότητες της ΑΓΡΟΓΗ δεν μεταφερθούν στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, ποιος θα κάνει την επικαιροποίηση αυτού του χαρτογραφικού υπόβαθρου των εποικιστικών εκτάσεων της χώρας; Ποιος θα διαφυλάξει τον εθνικό πλούτο και τα δικαιώματα των αγροτών; Και για όσους γνωρίζουν το θέμα, ξέρουν ότι τα λάθη που διαπιστώνονται στην ψηφιοποίηση, σε σχέση με το ΟΣΔΕ -που προηγουμένως είχαμε και μία ανταλλαγή απόψεων, ίσως δεν είχε την ακριβή πληροφόρηση ο κύριος Υπουργός- θα τα πληρώσουν οι ίδιοι οι αγρότες, διότι δεν θα πάρουν τις επιδοτήσεις που τους ανήκουν, συν το γεγονός ότι τα πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα έρθουν για τη μη σωστή εφαρμογή, όπως έχουν έρθει και σε άλλες περιπτώσεις.
Η δημιουργία του Αγροτικού Κτηματολογίου θέλετε να δοθεί σε ιδιώτες. Θα ήθελα να μου πείτε και πόσο θα κοστίσει στο Ελληνικό Δημόσιο. Κι εδώ θα αναφερθώ και σε μία πιθανά δρομολογούμενη πώληση, της Αγροτικής Τράπεζας. Γι’ αυτό καταθέσαμε και επίκαιρη ερώτηση που συζητείται την Παρασκευή. Και το λέω αυτό, γιατί δεν θέλετε να διασφαλίσετε ούτε τους εργαζόμενους, αλλά ούτε και την παραγωγική βάση της χώρας, τους γεωργούς και τους κτηνοτρόφους. Κι έτσι, εκχωρείτε τα πάντα στους επιχειρηματικούς κύκλους και διαλύετε το κοινωνικό κράτος. Γι’ αυτό καταφεύγετε στην κατάργηση και συγχώνευση Οργανισμών που στηρίζουν τους αγρότες μας.Όσο για την απόλυση υπαλλήλων για λόγους νομιμότητας, η κουβέντα είναι εντελώς προσχηματική. Δεν σχολιάζουμε τη διαδικασία της πρόσληψης. Είναι γνωστό ότι η εξέταση της νομιμότητας των συμβάσεων εργασίας δεν ανήκει στην αρμοδιότητα του Κοινοβουλίου. Οποιεσδήποτε παραλείψεις -εάν υπήρχαν- βαραίνουν το Διοικητικό Συμβούλιο και όχι τους εργαζόμενους, οι οποίοι, βέβαια, είναι ένα σοβαρό επιστημονικό προσωπικό. Από εκεί και πέρα, αυτό το προσωπικό έχει επιδείξει ακριβώς το δικό του κομμάτι στην ολοκλήρωση, μέχρι στιγμής, της ψηφιοποίησης του χαρτογραφικού συστήματος που στηρίζει τους αγρότες.Ποιους τιμωρείτε τελικά δημιουργώντας νέους ανέργους; Τους εργαζόμενους, τους πολίτες και όχι, βεβαίως, την Αξιωματική Αντιπολίτευση η οποία ψήφισε και το σχέδιο νόμου επί της αρχής.Δεν προσβάλλετε την προκήρυξη. Κρατήσατε πέραν των δύο μηνών αυτούς τους εργαζόμενους. Και αυτό, καταλαβαίνετε, οδηγεί μόνο σε ένα γεγονός: Τους χρησιμοποιήσατε. Τώρα δεν τους χρειάζεστε. Έχετε μία πολύ καλή βάση δεδομένων. Και από εδώ και πέρα μπορείτε να δώσετε το κομμάτι αυτό σε όποιον εσείς επιλέξετε.Δημιουργείτε, όμως, ένα δεδικασμένο για απόλυση εργαζομένων με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου, ένα επικίνδυνο προηγούμενο που μεταφράζεται σε απειλή ανεργίας και για άλλους εργαζόμενους.

Η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής ήταν άκρως αποκαλυπτική. Μιλά, φυσικά, για δύο μέτρα και δύο σταθμά. Δεν θέλω να επαναλάβω το κομμάτι από την Επιστημονική Επιτροπή, γιατί το είπε ο συνάδελφος, ο κ. Τραγάκης. Εκτός όμως από το πρώτο κομμάτι για τις μετατάξεις που δεν θα εφαρμοστούν για τους εργαζόμενους από την 1 Σεπτεμβρίου 2009 της «ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε.», υπάρχει και το δεύτερο κομμάτι. Υπάρχει το άρθρο 4, παράγραφος 3, της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση που κατοχυρώνει την καλόπιστη συνεργασία. Αυτό το λέω γιατί η «ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε.» διαλύεται και πηγαίνει στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Εδώ, θα έπρεπε να υπάρχει μια συνεργασία και να ήταν ένας άλλος φορέας, ο οποίος θα ήταν κατευθείαν στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Έτσι, οι εργαζόμενοι θα μετατασσόταν, ακριβώς οι ίδιοι, στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μαζί με τους προηγούμενους -όσοι, δηλαδή, είχαν προσληφθεί από το 1998- και όλοι μαζί θα συνέχιζαν αυτό το δύσκολο έργο.Αν δεν υπήρχε αντικείμενο σε αυτόν τον τομέα, γνωρίζουμε ότι υπάρχουν άλλες υπηρεσίες που ένα επιστημονικό προσωπικό θα μπορούσε να είχε χρησιμοποιηθεί. Καταλαβαίνετε ότι με όλη αυτήν τη διοικητική μεταρρύθμιση που έχει γίνει μέσω του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ -και επειδή προηγουμένως έγινε και μια αναφορά στα Τοπικά Κέντρα, τα ΤΟΚΑΑ, που αλλάζουν τη δομή τους- θα μπορούσαν και εκεί αυτοί οι επιστήμονες να χρησιμοποιηθούν. Εμείς, όχι μόνο το συγκεκριμένο άρθρο, καταψηφίζουμε όλο το σχέδιο νόμου, διότι θεωρούμε ότι δεν μπορεί να απαξιώνεται ο δημόσιος τομέας, να καταργούνται με αυτόν τον τρόπο φορείς και οργανισμοί του δημόσιου τομέα και να εκχωρούνται -γιατί είναι το αμέσως επόμενο κομμάτι- στους ιδιώτες. Το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι χάνονται συνεχώς θέσεις εργασίας και το συνταγματικό δικαίωμα του κάθε πολίτη σε αυτήν τη χώρα, δυστυχώς, το έχει καταχραστεί και αυτή η Κυβέρνηση και η προηγούμενη.
Σας ευχαριστώ.







ΒΟΥΛΗ. ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΣΥΡΙΖΑ για την κα Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης

H απαξίωση της εργασίας σε περιβάλλον μαζικής ανεργίας.

Η ραγδαία απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων και η απροκάλυπτη παραβίαση θεμελιωδών κοινωνικών δικαιωμάτων αποτελούν τους πυλώνες της αντεργατικής πολιτικής της κυβέρνησης από την πρώτη κιόλας στιγμή της ανάληψης της διακυβέρνησης του τόπου πριν από έναν χρόνο.
Αυτή η πολιτική, που συμπληρώθηκε με την ριζική εκθεμελίωση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης, εγκλωβίζει εκατοντάδες χιλιάδες μισθωτούς σε καθεστώς κοινωνικής ανασφάλειας. Η εμπιστοσύνη των πολιτών στους δημοκρατικούς θεσμούς και στο κράτος δικαίου έχει ήδη κλονιστεί.
Η εργασία από υποχρέωση της πολιτείας υποβαθμίζεται είτε σε επιβράβευση εξατομικευμένων προσπαθειών κοινωνικής επιβίωσης, είτε σε προνοιακού τύπου κρατική παροχή περιορισμένης χρονικής διάρκειας και μειωμένου ή και μηδενικού εργοδοτικού κόστους. Οι ευέλικτες εργασιακές σχέσεις τείνουν να αποτελέσουν τον κανόνα ιδίως για την νέα γενιά. Το οκτάωρο-πενθήμερο καταργούνται, η ψευδό-αυτoαπασχόληση (μπλοκάκια) εξαπλώνεται και καθιερώνεται η προσωρινή εργασία. Σε κάθε τρεις νέες θέσεις εργασίας κατά την διάρκεια του τελευταίου 9μήνου, η μια τουλάχιστον αντιστοιχεί σε μερική ή εκ περιτροπής εργασία, ενώ μειώνεται χαρακτηριστικά η πλήρης απασχόληση προς όφελος κυρίως της ακούσιας μερικής ή προσωρινής εργασίας.
Οι αποδοχές των εργαζομένων περιορίζονται δραματικά εξαιτίας της απαγόρευσης αυξήσεων στα όρια έστω του πληθωρισμού, της αντισυνταγματικής κατάργησης των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, της περαιτέρω μείωσης της αμοιβής της υπερεργασίας και της υπερωρίας.
Με την πλήρη απελευθέρωση του καθεστώτος των ατομικών και ομαδικών απολύσεων μέσα από την άρση κάθε ουσιαστικού αντικινήτρου για την διακοπή της εργασιακής σχέσης και ιδίως από την ελαχιστοποίηση του ύψους της σχετικής αποζημίωσης, η εργοδοτική αυθαιρεσία από παράνομη και ποινικά κολάσιμη πράξη μετατρέπεται σε δικαίωμα.Η κατάργηση κάθε προστασίας της εργασίας και η συρρίκνωση του εισοδήματος των εργαζομένων δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον προβαλλόμενο σκοπό της δημοσιονομικής εξυγίανσης. Είναι συνέχιση της ίδιας πολιτικής υπέρ του κεφαλαίου που με φορολογικές ελαφρύνσεις για τις επιχειρήσεις και με ανοχή της φοροδιαφυγής διόγκωσε τα ελλείμματα. Με ταχείς ρυθμούς επιβάλλεται ένα νέο εργασιακό καθεστώς στο οποίο κυριαρχούν οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης, η ατομική διαπραγμάτευση και η κατάργηση κάθε δυνατότητας συλλογικής εκπροσώπησης των μισθωτών. Η επίσημη-στατιστική ανεργία των νέων κάτω των 29 ετών βρίσκεται, ήδη, σε ποσοστό 20% και τα ποσοστά προσωρινής και μερικής απασχόλησης στο 25% και 10% αντίστοιχα για την ίδια ηλικιακή ομάδα. Αυτή η κατάσταση και η έλλειψη προοπτικής που εξωθεί τους νέους ανθρώπους στο δίλημμα μετανάστευση ή απόγνωση βασίζεται στην αξιοποίηση της τρομοκρατίας της απόλυσης και του απειλητικού διλλήματος προσωρινή και μερική απασχόληση ή μακροχρόνια ανεργία. Συνοδεύεται από ρυθμίσεις που καταρρακώνουν την προσωπική αξιοπρέπεια και αφαιρούν από νέους και νέες τη δυνατότητα να αναπτύξουν και να αξιοποιήσουν τα ταλέντα και τις ικανότητές τους.Το επίδομα ανεργίας μειώνεται κάτω από το όριο διαβίωσης και μετατρέπεται σε μέσο επαιτείας (επιταγή επανένταξης στην αγορά εργασίας). Η επιδότηση των εργοδοτών για να προσλαμβάνουν, σχεδόν δωρεάν, τους νέους εργαζόμενους με συμβάσεις πρώτης απασχόλησης και με συμβάσεις μαθητείας-stage δεν προσφέρει καμία επαγγελματική προοπτική. Πρόκειται για κατασπατάληση δημόσιου χρήματος για την ενίσχυση των καπιταλιστικών επιχειρήσεων.Το σχεδόν ομόφωνο συμπέρασμα των επιστημόνων, στην Ελλάδα και διεθνώς, προβλέπει μακροχρόνια περίοδο οικονομικής στασιμότητας ή πολύ βραδείας ανάκαμψης με υψηλή ανεργία. Κατάσταση η οποία δεν βελτιώνεται με την εργασιακή επισφάλεια και στατιστικές αλχημείες. Η πλήρης αποδοχή των απαιτήσεων του κεφαλαίου –είτε προτάσεων της ίδιας εργοδοσίας είτε επιταγών του μνημονίου και της τρόικας εκ μέρους του διεθνούς χρηματιστικού κεφαλαίου– δεν προσελκύει επενδύσεις, εκτός από τυχοδιωκτικές, σαν του Αστακού και την αγορά των ναυπηγείων Σκαραμαγκά από αδιαφανείς επιχειρηματικούς κύκλους, σαν τις αρπακτικές τουριστικές επενδύσεις καταστροφής του περιβάλλοντος και τις νεοαποικιακές σαν την επένδυση της COSCO στον Πειραιά. Επενδύσεις που δεν δημιουργούν παρά ελάχιστες θέσεις εργασίας.Οι προτάσεις της Αριστεράς για έξοδο από την κρίση με αναβάθμιση και προστασία της εργασίας, με την ανάθεση του βάρους της κρίσης και του χρέους στα μεγάλα εισοδήματα και τις μεγάλες περιουσίες και με ριζική στροφή της οικονομικής πολιτικής με δημόσια παρέμβαση για την παραγωγική αναδιάρθρωση της Ελλάδας και για αύξηση της απασχόλησης παραμένουν η μόνη ρεαλιστική διέξοδος.Αντίθετα η κυβέρνηση συνεχίζει την αναδιανομή του παραγόμενου πλούτου προς όφελος του κεφαλαίου και σε βάρος των εργαζομένων και των χαμηλών εισοδημάτων και την καταστροφή των δομών κοινωνικής πρόνοιας. Έτσι επιδεινώνεται η υφεσιακή πορεία της ελληνικής οικονομίας. Ήδη είναι φανερό ότι το αμέσως επόμενο διάστημα χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι και μικροεπιχειρηματίες θα προστεθούν στη στρατιά των ανέργων.Η κοινωνική προστασία των ανέργων είναι υποχρέωση της πολιτείας. Απαιτείται, κατ’ αρχήν η διεύρυνση των δικαιούχων πρόσβασης σε επιδόματα ανεργίας, όταν σήμερα επιδοτείται λιγότερο από το 1/3 των καταγεγραμμένων ανέργων. Απαιτείται, ακολούθως, η αύξηση του ύψους του επιδόματος ανεργίας στο 75% του τεκμαρτού μισθού, αλλά και του χρόνου καταβολής του στα πέντε χρόνια με ισόχρονη επέκταση της κοινωνικής προστασίας για τον μακροχρόνια άνεργο. Ο ΟΑΕΔ είναι επιτακτικά αναγκαίο να ενισχυθεί ουσιαστικά με πόρους και προσωπικό. Η μεταρρύθμιση των υπηρεσιών του ΟΑΕΔ πρέπει να πραγματοποιηθεί άμεσα στην κατεύθυνση της πραγματικής ενίσχυσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης των ανέργων με αυστηρά μετρήσιμους και ποσοτικά προσδιορισμένους στόχους ένταξης στην αγορά εργασίας, σε μόνιμη και διαχρονική βάση ελέγχου των οικείων πρωτοβουλιών. Η Επιθεώρηση Εργασίας χρειάζεται να αναβαθμιστεί μεταξύ άλλων με τη συμμετοχή εκπροσώπων των συνδικάτων στους ελέγχους, δημοσιοποίηση των εκθέσεών της και ενίσχυση των αρμοδιοτήτων της για επιβολή κυρώσεων.Επιμένουμε να υποστηρίζουμε ότι μόνο η υιοθέτηση ενός εκτεταμένου προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, ενίσχυσης των κοινωνικών υποδομών και προστασίας του περιβάλλοντος μπορεί να δημιουργήσει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας. Οι πόροι μπορούν να βρεθούν από τη φορολόγηση του πλούτου, τη δραστική μείωση των στρατιωτικών δαπανών και από τη σωστή διαχείριση των κοινοτικών πόρων. Η καθιέρωση της ρήτρας απασχόλησης μαζί με οικολογικές προδιαγραφές, ως προϋποθέσεων για την επιδότηση ιδιωτικών επιχειρηματικών πρωτοβουλιών, είναι αναγκαίος όρος για την δημιουργία θέσεων εργασίας.  Επιμένουμε να διεκδικούμε αυτή την πολιτική στην Ελλάδα και μαζί με το ευρωπαϊκό εργατικό κίνημα και την ευρωπαϊκή αριστερά σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Επερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1. Ποια είναι η προοπτική που διαγράφεται για την απασχόληση, τον αριθμό και την κατάσταση των ανέργων και των υποαπασχολούμενων; Σε ποια στοιχεία βασίζει η κυβέρνηση αυτές τις εκτιμήσεις;

2. Πώς προτίθεται η κυβέρνηση να παρέμβει στην οικονομία προκειμένου να αυξηθεί η απασχόληση και να μειωθεί η εργασιακή ανασφάλεια;

3. Ποια μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε να προστατευτούν οι νέοι εργαζόμενοι από την εργοδοτική αυθαιρεσία, την ανασφάλιστη και συχνά απλήρωτη εργασία, να ανακοπεί η τάση μετανάστευσης από ανάγκη της ελληνικής νεολαίας;
Οι επερωτώντες βουλευτές:
Αλέξης Τσίπρας
Ευαγγελία Αμμανατίδου - Πασχαλίδου
Ηρώ Διώτη
Θεόδωρος Δρίτσας
Μιχαήλ Κριτσωτάκης
Αναστάσιος Κουράκης
Παναγιώτης Λαφαζάνης
Βασίλειος Μουλόπουλος
Δημήτριος Παπαδημούλης


Κουζίνα με Πεντάλ

Ο Γερμανός σχεδιαστής Christoph Thetard σχεδίασε μια κουζίνα που δεν χρησιμοποιει ηλεκτρικό ρεύμα ούτε φυσικό αέριο και αυτό γιατί παίρνει ενέργεια απο τα πόδια του μάγειρα! Η R2B2 έχει 3 προσθήκες chopper, blender, και grinder που όλα αυτά είναι συνδεδεμένα με μια ρόδα που βρίσκεται μέσα σε ένα ντουλάπι.Το κέρδος απο την όλη κατάσταση είναι πως όσο δουλέυεται τα μηχανήματα τόσο καίτε θερμίδες
allday-news.blogspot.com

Τα πρώτα χιόνια στο Νομό Ιωαννίνων

Τα πρώτα χιόνια είδαν από χθες το πρωί ορεινά χωριά του Νομού Ιωαννίνων όπως η Μηλιά, η Αετομηλίτσα, η Φούρκα και η Βασιλίτσι, τόσο στις κορυφές των βουνών, όσο και μέσα στα χωριά. Μάλιστα στη Μηλιά Μετσόβου, το χιόνι έφτασε τους 15 πόντους και νωρίς το πρωί επικρατούσαν θερμοκρασίες που δεν ξεπερνούσαν τους 2 βαθμούς Κελσίου.Όμως, οι έντονες βροχοπτώσεις της νύχτας της Τρίτης προς Τετάρτη προκάλεσαν αρκετά προβλήματα και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο του Νομού Ιωαννίνων όπου υπήρξαν καταπτώσεις.Οι σημαντικότερες κατολισθήσεις σημειώθηκαν στον Αμάραντο Κόνιτσας, αλλά και στα Κτίσματα. Στον Αμάραντο διεκόπη και η κυκλοφορία, η οποία όμως αποκαταστάθηκε μετά από μικρό χρονικό διάστημα, ενώ κατολισθήσεις σημειώθηκαν σε αρκετά σημεία του επαρχιακού οδικού δικτύου.
epirusgate